تغییر گرایشات افراد در جامعه، از نسلی به نسل دیگر، اجتناب ناپذیر است و این اصل، باعث ایجاد تیپ‌هایی از شخصیتها شده که همزمان در قالب «اجتماع» گرد هم آمده اند. از این رو، انطباق برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با طبایع و علائق مردم جامعه، به ویژه جوانان و نوجوانان، به کار ضریب میدهد. به طور مشخص، این که موسیقی در جامعه‌ي متدينين، بعنوان "ابزاري براي رساندن پيام" درحال جا افتادن است مايه‌ي خوشحاليست. فارغ از کاربرد روتین آن، موسسات بسیاری به زبانها و اشکال گوناگونی درحال تولید محتوا و مطالعه در خصوص اثربخشی موسیقی در انتقال مفاهیم هستند. اگر محتوايي ناب و دلچسب(مضامین و اشعار)، در قالب و فرمي پذيرفته و تميز(ملودی و دستگاه موسیقی) ارائه شود، تضايف بهره‌وري پيام‌رساني را بدنبال خواهد آورد. اما يک شرط دارد! آن هم اين است که به جد، به #جزئيات پرداخته شود. چون کار اصولی یعنی پرداختن به جزئیات!
القصه، خوانندگان خوش‌ذوقي را در دهه‌ي اخير، جبهه‌ي انقلاب به مردم معرفي کرده که تاثير بسزايي را در جريانسازي و تعظيم شعائر داشته اند. به زعم معلم تاریخ، تجربه «شوروی» این را نشان میدهد که، «موسيقي» همان اهرمي‌ست که بی‌تردید وسیله‌ی تسریع سرنگونی آن شد. گرایش جوانان شوروی سابق به نوعی خاص از موسیقی غربی و گسترده شدن آن، پازل ناتوی فرهنگی را تکمیل کرد. به اعتقاد حقیر، موسیقی فارغ از تمامی قابلیتها و قدرتهایی که دارد، فی نفسه یک پک #فرهنگی کامل محسوب میشود [که به شرط توفیق، در مجالی دیگر مفصلاّ به آن خواهم پرداخت].
الغرض، انعطافی که دوستان هیئتی در طرح جدیدشان به خود گرفته اند، ستودنی‌ست و جایی هم اگر قرار باشد به آن بیشتر توجه شود، اصطلاحاّ «تمیز اجرا نمودن» برنامه هاست. گروهی که پیشرو تحولات انچینینی در شهرستان است، با همت تمام درحال پیشروی است و قطعاّ اندک مشکلات و نواقصی هم که وجود دارد، به مرور مرتفع خواهد شد. این مهم است که تلقی عوام از هیئتی بودن، که صرفا عزاداری و روضه و مصیبت است، اصلاح و بدین وسیله، جنبه‌های روشنی از شادی و شعف به نمایش گذاشته شود. 
چیزی که نباید فراموش کرد این است که: «دغدغه‌ی اصلاح روند» داشتن، از الزامات موفقیت است. چیزی که هیئتِ اندیشه‌ورز و مدیران ارشد مجموعه‌های فرهنگی باید دائماّ متوجه آن باشند انگیزه‌مند کردن و با انگیزه نگهداشتن افراد است که اینش، همانجاییست که داریم از آن ضربه میخوریم. برای تبدیل شدن به یک «قطب فرهنگی در شهرستان» باید تلاش کرد و به حداقلها اکتفا ننمود. در ادامه، به پاس زحمات دوستان، مرقومه ای ناچیز را هدیه خواهم کرد که امید است مورد عنایت عزیزان قرار گیرد.
#هیئت_سائلین_الزهرا (س)
#جشن_غدیر
https://t.me/mahdizare_ir